BAHASA INGGERIS TAHUN 2

Subjek : English Language

Tarikh : 14 Apr 2020 (Rabu)

Topik : 7 Get dressed !

Buku teks m/s : 88  Look and read. 

-----------------------------------------------------------------------------

Learning Objectives :- 

By the end of the lesson, most of the pupils will be able to use capital letters and full stops appropriately in guided writing at sentence level.

--------------------------------------------------------------------

Dalam tajuk ni murid perlu tahu :-

1. Menggunakan huruf besar dan titik/tanda soal dalam penulisan.

(Huruf besar pada nama orang @ permulaan ayat)

2. Memahami cara menulis ayat yang mengandungi "Singular" @ "Plural" nouns.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bahan rujukan :- 

Textbook : Superminds Student's Book 1 (m/s 88)



Aktiviti:- 
  • Murid membaca dan memahami cara penulisan ayat di muka surat 88.
  • Murid membaca dan menjawab pada ruang yang disediakan dengan menulis menggunakan pensel, "yes" atau "no" berdasarkan pemahaman murid terhadap ayat yang dibaca berpandukan gambar.





Latihan bertulis:- 


Pentaksiran Online :-  
1. Quiz 2 - Get Dressed.

                    Click here    >>>>>>    Quiz 2 - Get Dressed  <<<<<<


*******************************************************



Subjek : English Language

Tarikh : 08 Apr 2020 (Rabu)

Topik : 7 Get dressed !

Buku teks m/s : 85 (Activity 2 & 3)

-----------------------------------------------------------------------------

Grammar focus :- 

Is he/she ____ +ing

Yes, he/she is.

No, he/she isn’t

--------------------------------------------------------------------

Dalam tajuk ni murid perlu tahu :-

1. Menggunakan huruf besar dan titik/tanda soal dalam penulisan.

(Huruf besar pada nama orang @ permulaan ayat)

2. Murid boleh menjawab soalan berdasarkan gambar/petikan/clue yang diberikan.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bahan rujukan :- 

Textbook : Superminds Student's Book 1 (m/s 85)

Audio Superminds book : CD3 09 (boleh pm T'cer Lyla untuk audio)



Pentaksiran bertulis:- 

1.



Pentaksiran Online :-   
                                      1. Word search. Have fun learning.
                                         https://thewordsearch.com/puzzle/1053695/get-dressed/  


******************************************************




Subjek : English Language

Tarikh : 01 Apr 2020 (Rabu)

Topic : 7 Get dressed !

Buku teks m/s : 83 (Grammar Focus)    &     84 (Listening & Sing)

-----------------------------------------------------------------------------

Grammar focus :- Do you like this / these .................. ?

--------------------------------------------------------------------

Dalam tajuk ni murid perlu tahu :-

1. Menggunakan menggunakan "this" atau "these" dalam ayat/soalan. 

“This” untuk menunjukkan 1 (singular).. tiada “s” di hujung

C0nt0h: t-shirt, hat, jacket.. 

********************************************************

“These” untuk menunjukkan lebih dari 1 (plural).. biasanya ada “s”.. 

Contoh: shoes, socks, sweaters..

2. Murid boleh menjawab soalan berdasarkan gambar/petikan/clue yang diberikan.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bahan rujukan :- 

Textbook : Superminds Student's Book 1 (m/s 83 & 84)

Youtube : How to use This and These

Audio Superminds book : CD3 04, CD3 05, CD3 06, CD3 08 (boleh pm ticer Lyla untuk audio)



Pentaksiran bertulis:- 

1.

2. 


Pentaksiran Online :-   
                                      1. Jawab soalan dalam Quizziz
                                         Get Dressed 07 Quizziz
                                         (Selesai menjawab. Pm markah kepada Ticer Lyla)
                                         
                                      atau

                                      2. Jawab soalan dalam google Quiz
                                         Get Dressed 07 GD  

=========================================================================================
=========================================================================================




Comments